har allt en mening?

hmm....känner mig inte så glad just nu...känns som all skit kommer på samma gång, men finns det kanske en mening med det? E det så att det finns en mening med att jag inte passar lika bra längre med vissa av mina kompisar? kanske är det så för att jag ska inse att jag faktiskt har vänner som jag älskar som jag borde umgås mer med?

Jag går till konsum för att köpa en Coca Cola. Det finns ingen Coca Cola så jag testar något nytt, som sedan blir min favorit dricka. Då är det väl ändå en mening med att det inte skulle finnas en Coca cola just där?
För annars skulle jag aldrig köpa den dära andra drickan.

Allt blir faktiskt bättre om man tänker att allt har en mening. En av mina vänner frågade mig om det kunde vara någon mening med det man ångrar att man gjorde/inte gjorde.


" Om jag har en killkompis som jag gillar fast inte vill att alla andra ska veta om, och han frågar mig om vi ska sova tillsammans i helgen och jag vet att mina kompisar kommer få reda på det förr eller senare så jag avstår. Men efter helgen ångrar jag ig enormt mycket. Är det verkligen en mening med det?"

1. Ja det kan man väl säga, det kanske va meningen att ni inte skulle sova tillsammans, ni var helt enkelt inte menade att sova med varndra den natten? kanske skulle det bli värre än vad du kände nu? kanske skulle eran vänskap förstöras? vem vet, men någonting mer än att dina kompisar fick reda på det stoppade dig.

2. Mm förstår att du ångrar det, men det kommer nog gå över snart ska du se.

Testa att börja tänka att i princip allt har en mening för visst känns det bättre att höra svar nummer 1 än 2?
Det jag vill komma till är att försöka se allt possitivt, Istället för att lacka över att Coca Colan var slut bli glad över att du hittade något nytt.


Jag känner vibbar av att jag blev gaanska så djup i detta inlägg. Men vad tycker ni? tycker ni jag är ute och cyklar helt eller har jag kanske någon poäng?


image84

Kommentarer
Postat av: Denise

Det stämmer, bra skrivet!

2008-01-10 @ 11:58:29
URL: http://Deniseand.blogspot.com
Postat av: Elin

du har änna poäng. det är fint att tänka så, jag borde göra det oftare.

2008-01-11 @ 23:23:06
URL: http://ragnhild.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0